jullstressen

Gårdagen var mest stressig och jobbig med flängande efter julklappar och presenter (varför fyller folk år i december?!) och inte en enda julklapp hittade jag, kände mig verkligen inte pigg och glad när jag kom in till Göteborg på eftermiddagen för att träffa mamma.

men när vi äntligen kommit fram till vårat mål för dagen, julsånger i Domkyrkan, så kändes det med ens mycket bättre. Att bara få sitta ner, lyssna på underbar julmusik sjungen av jätteduktiga körer, det var som balsam för min julstressade själ.

Så nu äntligen, 3 dagar före jul så har jag kommit i julstämmning. Bättre sent än aldrig, eller vad säger man?

Jag tycker att alla borde göra något sånt innan jul, gå till kyrkan och lyssna på julsånger. Man behöver inte vara troende för det, det bara är ett underbart sätt att koppla av och få lite julstämning.
jag bara myste när vi gick därifrån.

Så idag ska jag ge mig ut, lite lugnare och lite mer i stämning, för att hitta julklappar.
känns som att det kommer gå bättre idag.

ta det lungt i julstressen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback