snart är året slut

Jag har haft en helt underbar julhelg som firades med Farbror och kusiner ute på en underbar ö utanför Havstessund. Det var ett sånt underbart lugt och en tystdnad som man inte hittar på många ställen i dagens jäktde samhälle.
Vi fyra kusiner var ute på granjakt innan lunchen på julafton, efter många strapatser och en stövel som fastnade i träsket så fann vi den till slut, en aldeles underbar liten..ehh... jultall! :D
Den var finare än många granar jag sett, så det var itne fy skam alls med lite ljus och glittrande pynt i :)

Det blev ganska sen klapputdelning (till Hannes stora förtvivlan, stackarn ;) ) men alla verkade trivas och njuta av lugnet. Fick underbara luddiga sockar av mamma, de är så myyysiga! ^^
Och av underbaraste Lillebror fick jag en TEFLONstekpanna!! det är nu en fröjd att steka mat när den inte fastnar i stekpannan hela tiden! :) Älsklignen hade köpr "Brisingr", som jag har längtat, taskig timing bara när jag har omtenta att plugga till ;P

Har nu varit hemma i min egen lilla lya några dagar, rätt skönt måste jag erkänna, fast jag saknar tystnaden.
Var uppe på Ramberget idag och njöt av solen och det fina, frostiga vintervädret, gölmde dock kameran, till min stora förtvivlan för det var må vackert där uppe!

(Nu är det folk som skjuter fyrverkerier här utanför, lite tidigt kanske? )

Imorgon ska jag träffa mamsen för en liten tur på stan, ska bli riktigt mysigt. Sen är det hem och packa ihop för då bär det av med nattbuss till Hufvudstaden med avgång 23:25 och byte i Jönköping 01:30, inte roligaste sättet att resa kanske, men när alla andra alternativ är 3 ggr så dyrt så är det inte något svårt val. :)

Nu ska jag leka lite med min stoooora julklapp, en underbar liten (okej, inte så väldigt liten kanske) skrivare/fotoskrivare/scanner/kopiator från Canon, massa skoj!! :D

Jag önskar er alla ett gott slut på året och ett gott nytt!
-Många kramar!-
/Cilla


Kommentarer
Postat av: Tuss

Haha, jultall is the shit! :D

Ja stackars Hannes, han har nog lite för mycket energi för sitt eget bästa ibland, won't you say? ^-^'



-Kram kram-Mike - _-- __- <---(Random)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback