Carpe diem baby!

Bovetet var riktigt gott! Var lite märkligt att koka, det stod ingen stans att man skulle hälla av det överblivna vattnet, men när koktiden hade gått var minst hälften av vattnet kvar och skulle det koka mer skulle det garanterat bli gröt (och det ville inte jag ha i en sallad). Men det var ju bara att hälla av occh se glad ut, smkade utmärkt i Zazzis biffsallad med bönor och senapsdressing!

Idag har också varit en bra dag, bra rätt igenom!

Träning på morgonen med pappsen, vi åkte till Fjärås eftersom det byggs om en massa i Kungsbacka just nu, men i Fjärås har alla nautilusmaskiner redan ställts in och det var riktigt fräscht och fint! Och löpbanden hade inbyggt fläkt! Hallaluja! =)
Dessutom var det bara jag och pappa där från "seniorgruppen" (som jag ju numera är adopterad in i) så vi fick en personlig tränare alldeles för oss själva på de nya maskinerna, snacka om lyx!!
Sedan körde jag till arbetsförmedlingen för att skriva in mig, efter en timme och en kvart (som ändå inte kändes helt jättetråkigt, man fick ju gratis kaffe! ) fick jag träffa en underbart trevlig och hjälpsam kvinna som gjorde upp handlingsplan och skrev in  mig. Så nu tillhör jag statistiken för öppet arbetslösa.

Efter att ah intagit en lätt lunch hemhemma så gav jag och mamma oss iväg för att göra kungbacka osäkert! Fick en STOR tekopp från indiska av mamma, hon är lite trött på att jag lånar hennes hela tiden ;) Köpte sedan en uuuunderbar lotion som doftar äpple och vanilj! ljjuvligt! Tyvärr kommer den sluta säljas snart, så jag överväger att köpa två flaskor till så jag har ett tag :P

På kvällskvisten bestämde jag mig för att ta tag i ett stickningsprojekt som jag började på för 3½ år sedan, en röd, fluffig halsduk som fungerade som tidsfördiv under mina resor till sthlm, men när jag var klar visste jag inte hur man skulle fästa, mamma skulle visa mig...
Ja, sen har den legat i garderoben sen dess.
idag blev den klar!! =)

Mysig, röd, fluffig, vad mer kan man begära av en halsduk?

 

Tog även mod till mig att prova min balklänning som införskaffades till gymnasiebalen. Sist jag skulle prova var i hötas, ångest och förtvivlan när jag insåg att dragkedjan inte längre gick att dra upp, jag hade blivit för stor!

 

Men idag, idag passade den perfekt!! =) *lycka*

Jag kände mig så underbart vacker och nöjd, kommer leva på detta länge och tänka på det varje gång träningsmotivationen tryter!

 

nu tackar jag för mig och går och lägger mig med ett leende på läpparna :)

 

-Sweet dreams!-

/Cilla

 






Kommentarer
Postat av: Tant Anna

Nu har vi likadana halsdukar!! :D

2010-02-10 @ 16:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback