För vi har vårat glada barnasinne kvar

Igår slöt jag och Bus upp hos Fummelfot för att leka mad trolldeg, sån härlig nostalgikänsla!
anledningen till detta barnsliga lilla påhitt var egentligen delvis snålhet och delvis ren frustration över hur mycket de tar betalt för jäskorgar! 249 för en liten pluttkorg!
Så  då fick vi den geniala idén att "Hur svårt kan det vara att göra egna?"
Sagt och gjort, vi knådade och ringlade och hade väldigt kul, resultatet blev...charmigt :P
Får se hur de blir innuti, vi byggde utanpå diverse skålar vi hittade i Fummelfots skåp, så vi vet bara hur fina de är på utsidan än så länge. spännandespännande!

Ringla ringla liten jäskorg =)

När vi ställt in dem i ugnen njöt vi av nästan-glass och bläddrade i kokböcker. Jag vill köpa mig en ny kokbok! Blir så inspirerad av Fummelfots kokboks- och receptvägg, massa fina böcker och handskrivna recept fyller hennes köksvägg :)

Börjar längta lite efter att flytta hem, till eget kök och att få de små katterna att bo med. Det kan bli riktigt bra dethär! Sen är det bara det lillalilla jobb problemet kvar, men jag ska nog ta mig ur det också!

 

Men nu: Körkortsteori!

 

-mors!-

/Cilla


Kommentarer
Postat av: Fummelfot

Ja, det måste du. ;) Vi kan göra en deal? Om jag får köpa mitt zestjärn (som jag verkligen vill ha, men kanske inte livsnödvändigt behöver) så får du köpa sig en lergryta? ;)



Annars tycker jag du ska komma och leka med min någon dag, så kan vi bjuda oss på middag också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback