Förkylning + massa kyla = värre förkylning

japp, nu är jag brakförkyld. Pappa får nog träna ensam på tisdag, jag ska ta det  lugnt som attan, "kurera mig" (d.v.s. ligga i soffan under en filt, dricka te med honung och se på massa film medan jag snyter sönder min stackars näsa)

Det är helt underbart att ha vänner, de finns där att prata med, mysa ner sig i soffan hos, få en kram och en kopp te. Helt enkelt underbart, även om man kanske inte alltid "umgås" utan bara är i samma rum, känslan av sällskap är guld värd!

Idag träffade jag Fummelfot, vi trotsade de 15 minusgraderna och tog oss till Kvibergs marknad. KALLT! Men hon hittade vad hon ville ha och vi konstaterade att det nog var mycket trevligare hemma hos henne med en kopp te. Så, vi avnjöt te, hembakat knäckebröd och en perfekt mogen mango som hon "råkade" ha liggandes, jag gillar när folk råkar ha väldigt goda saker hemma =)
Kom även fram till att det nog är dags att köpa biljetter till Tip The Velvet om vi ska dit, är lite skeptisk och nervös, men hon har lovat att det ska bli bra, jag litar på Fummelfot. Hon erbjöd sig även att sova med mig de första nätterna i lägenheten, kan inte säga hur tacksam jag är!! ♥
(de som känner sig manade att komma på övernattning någon gång kan ju hojta till, jag är livrädd för att sova ensam med mina tankar i den tomma lägenheten!)

BiffalaLindström ikväll, lovely! =)


-so long-

/Cilla

Kommentarer
Postat av: Fummelfot

17 minusgrader! Det var 17 minusgrader! Döden! >.< Klart jag sover hos dig, jag kan utlova mysfrukost med scones också. ;) Tip The Velvet kommer bli en smashing kväll och hoppas förkylningen försvinner snart! Kram gumman (men smitta inte mig bara. ;))!

2010-01-31 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback