5 kilometer och söndagsfika

Jag vaknade av att solen lyste in i sovrummet, hade visst glömt dra ner rullgardinen, men vad gör det när jag var pigg som en lärka? Tog mig upp, fick i mig en energifylld frukost och undrade lite över hur i hela friden jag kunde ha så mycket energi när jag var så himla trött igår?!
Inte lönt att fundera, lika bra att göra något vettigt med den istället.

Så jag har städat fint i lägenheten, dödat diskmonstret, handlat och begav mig sedan iväg till Skatås. Det  blev 5:an runt och jag mådde prima ända tills jag hade ca 1,5 km kvar, så fick jag plötsligt ap-ont i bröstkorgen på vänster sida! Jag blev så arg! Men när kroppen säger "aj" så ska man lyssna, så jag gick snällt en stund och det gick över. Sprang sista kilometern :)
Sen var det lite styrkeövningar och stretching innan jag slurpade i mig min medhavda gröna smoothie, tog min vattenflaska och begav mig hemåt igen. Trött, nöjd och glad!

Så när jag fått mig en dusch, lite lunch och varvat ner så ringde det i telefon och jag fick frågan "är du hemma?" vilket jag sa att ja det var jag ju "Bra! Då kommer vi upp till dig snart"
Och så hipp som happ så hade jag tre glada TVM-pojkar på fika i mitt vardagsrum och fick mig lite kramar :) Efter kladdkaka och rabarbersaft tog vi en tur upp på Ramberget där Mulle konstaterade "Inte trodde jag att jag skulle vara på Ramberget 2 helger på raken!" eftersom hen var där på Först Runt Göteborg förra helgen.
En toppenbra oplanerad söndagseftermiddag helt enkelt! :)

Så nu har jag mumsat middag, ska leka lite med missarna innan jag tar en kopp te och myser upp mig med en bok i soffan ^^

-Signing out!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback