försök #2

Ja, så var det dendär helgen som passerat.
Studenten blev som sagt jättelyckad, med lite hjälp så löste sig allt otroligt smidigt och jag och Fummelfot trallade hem med 00:47 pendeln. Hon sken som en sol ^_^
När jag så kom hem till götet var det en dryg halvtimme till nästa buss, så i min värld var det jättelogiskt att GÅ över bron hem till mig. Jag ringde Fummelfot som ändå inte kunde sova och lät henne och hennes lyckliga fnitter hålla mig sällskap hela vägen hem :)
'
Ett fullproppat buffébord redo för studentskiva :)
'
Sen var det upp på lördagsmorgonen, få i sig lite frukost och sen packa väskan för en dag som funktionär på Först Runt Göteborg (typ som Amazing Race, fast i GBG och för TVMare). Jag började med att på en filt i solen slå mig ner vid lusthuset i Botaniska Trädgården några timmar. Inte helt fel alls!
Tog en tripp upp för att se näsduksträdet blomma också, det gäller tydligen att passa på för det blommar över fort!
'
Såhär ser det ut, Näsduksträdet!
'
Sen sov vi i skogen vid delsjöområdet, det var myskväll vid lägerelden och sen bestämde några av oss att det inte var värt att lägga sig under den uppspända presenningen, så vi sov under bar himmel vid lägerelden.
Det var en underbar morgon att vakna upp till när solen strilade genom löven och man kunde se den klarblå himlen mellan trädtopparna. Vinden susade i bladen och elden sprakade fridfullt. Livet är underbart!
Ganska trött kom jag hem någon gång vid lunch och tog min filt, byttta till bikini och gick ut och somnade i parken i solen en stund innan Fummelfot kom på besök för att göra Raw Cheescake, se på film och prata av sig lite lyckosvammel. En bra avlutning på veckan helt klart! :)
'
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback