Studentskiva nummer två

I torsdags var det dags för Fummelfots lillebror att bli stor och ta  studenten. Så det var min tur att agera kökshjälp tillsammans med en allt mer resenervös Fummelfot. Hon hade planerat det så bra att hon var med på utspringet, mottagningen och åt den goda maten, sen tog hon sin färdigpackade väska och begav sig iväg på sin 2 veckors tågluff i Europa. Jag är inte aalls avis... Nej faktiskt inte, men kommer sakna henne, vi har ju liksom träffats ganska ofta det senaste och så nu inte alls på två långa veckor!
Väntar med spänning på första vykortet :)
Så efter att hon begett sig mot Köpenhamn stannade jag kvar några timmar innan jag begav mig hemhem till pappsen (mamma är i utlandet med jobbet) och han dukade fram ost, kex, vin, frukt och tände ljus. Så satt vi där och myste på torsdagskvällen. (Hur ska man någonsin hitta sin drömprins när man har en så underbar pappa som sätter standarden? ^.~ )
När Lillebror också kom hem framåt midnatt mumsade vi av de kvarblivna cheescaken från hans student, himmelskt gott även det! Pappa gick och lade sig sen men jag och Lillebror satt uppe och updaterade varandra lite, hade en stunds syskontime i stearinljusens sken ♥
Jag var allt annat än hungrig när jag kröp i säng strax efter 1.
Igår var det "pyssel och te" hemma hos Annqa, men när jag kom innanför dörren skrålades det för full hals och jag undrade nästan om jag verkligen hade kommit rätt. Det visade sig att Tomas hade köpt singstar :P Men som den party pooper han var tog han med sig hela playstationet och åkte iväg på fest. Men då fick vi ju pysslat ändå! Inspirerad av pärl-kvällen hos Gabby för några veckor sedan gick jag till Panduro och köpte plattor och pärlor! Ett par nya pacman-spöke-örhängen, i rosa den här gången (de första var blå, så man knappt såg ögonen för den blå var så mörk), och några fina kylskåpsmagneter :)
Ikväll väntar inflyttningsfest hos Tiger och Björn, ska bli kul att se lägenheten färdigmöblerad och inte full av flyttlådor!
-so long!-
/Cilla

Kommentarer
Postat av: Skön

Rooligt inlägg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback