Wow!

Jag har haft två helt galna dygn!

Förra veckan mlev jag medlem på Couchsurfing.org, en sida där man kan hitta folk att sova hos om man är ute och reser, eller som jag, erbjuda sin soffa till andra.
Så i måndags fick jag ett meddelande från en kill som heter Erick. Han undrade om han kunde sova här tisdag till onsdag, det var hans sista natt i sverige innan han skulle åka vidare och han hade ingan stans att sova ännu.
Jodå, det gick visst bra tyckte jag (jeez, överraskade mig själv lite där, men spontanitet is the shit!) och han fick mitt nummer och vi skulle ses nere vid hållplatsen kl 10 på tisdagen.

Men så när jag precis lagt mig i sängen och nästan somnat så ringde min telefon och någon okänd man sade "Känner du en kille som heter Erick? han har mörkt hår. Jag har hjälpt honom hitta vagnen til lWieselgrentplatsen och han säger att han ska sova hos dig"
Det tog ett tag innan min sömnsega hjärna fattade vem han pratade om, men så fick jag prata med Erick och hipp som happ blev en natt till två och jag mötte honom vid hållplatsen kl 1 på natten.

Det har varit jättekul att ha honom här och han hade så mycket galna historier att berätta om sina resor! Igår kväll gjorde vi pastasallad och tog med den upp på Ramberget, tittade på utsikten över stan och pratade massa tills molnen började se lite väl hotfulla ut. Så vi gick hem och satte oss med en kopp te var och fortsatte pratandet.

Erick Martinez, en störtskön kille med underbar livsenergi och så inspirerande att prata med!

Erick och jag nere på Wieselgrensplatsen :)



Shit, det har fortfarande inte riktigt gått in i min skalle att han faktiskt var här, allt gick så himla fort! men han var här, jag har ju bildbevis! Och om jag någon gång skulle hamna i Californien, så vet jag definitivt vem jag ska couchsurfa hos!
Nu är han, efter en månad i Sverige, på väg vidare, nästa stopp var Budapest. Jag längtar så tills det är min tur att resa, att se världen och få egna galna historier att berätta om. Men innan det kan ske behövs pengar, så det är bara att börja jobba på det.

Och appropå det! Jag har ju fått ett sommarjobb! Ska göra parkarbete för Riksbyggen iaf under Juli månad. Fick veta igår och jag börjar jobba imorgon kl. 7 :D
Det är perfekta sommarjobbet, jag får frisk luft (eller ja, stadsluft, men bättre än kontorsluft) och får röra på mig, dessutom betalt för det och bussen till jobbet tar bara 10 minuter, jag är så SJUKT nöjd med livet just nu!! :D

-signing out.
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback