Bullar, saft och föreningen från avgrunden

Dansade så jag trodde jag skulle dö några gånger igår(träningsvärk idag? check!), Twisted D drog ut på lektionen och det var en svettig och glad Cilla som tog sig hem. Hann precis slänga av mig väskan och duscha innan Tintin kom på besök.
Vi hade en lagom avancerad kväll i soffan med bullar, flädersaft och film. Självklart blev det sent, av någon anledning går tiden ibland löjligt fort, oftast när man umgås med någon man inte sett på länge.
Sov så galet gott och kände mig nästan utvilad när pappsen kom hit i morse. :)

Nu tänker jag spy lite galla över min bostadsrättsförening, det måste ut!
I över ett år har det pratats om att gasen kommer stängas av, att vi måste skaffa nya spisar och allt det där, sista datum för avstängningen skulle vara nu vid det kommande årsskiftet. Så i somras började de väl yra om att elektriker skulle komma hit, men datum var ju svårt att få fram... så till slut kom en lapp om att det veckan efter skulle komma elektriker och installera uttag för elspis och diskmaskin och vips så var lägenheten full med el-killar (inte mig emot, jag gillar ögongodis). Men ett datum för avstängning av gas det fick vi inte. Så jag ringde och frågade om vi kunde ta bort den gamla spisen och sätta dit en ny nu när jag fått eluttaget installerat. Nej, det gick ju inte för sig eftersom gasen fortfarande var påkopplad och jag inte fick ta loss spisen då utan var tvungen att vänta tills efter de stängt av innan jag kunde få sätta in en ny spis.... välplanerat där!
Och i..söndags den 14:e kom det upp en lapp om att gasen skulle stängas av tisdag den 16:e kl 08:00.
För det är ju sååå lätt att få tag på en ny spis på ett dygn!
I måndags kom det upp en ny lapp "ledsen jag gav er fel datum, det är den 17:e som gäller" och att de skulle behöva komma in i lägenheten. Jättepraktiskt, jag har ju katter som inte får springa iväg, alltså måste någon vara hemma då.
Tack, jag planerar ändå inte mina dagar i förväg, klart jag kan vara hemma då! *mummel*
Och när pappa som så snällt åkt hit för att hålla ställningarna medan jag åkte till skolan pratade med karln som skulle stänga av gasen så fick vi veta att de hade haft datum för avstängningen satt i säkert 3 veckor. TRE veckor! Och varför i helvette kunde inte vi som bor här fått reda på det på en gång då istället för i sista sekund?!?! va?! va!? va?!

Aaah, jag älskar inte riktigt den här föreningen just nu....
Så jag lånar nu två kokplattor av pappa tills min nya spis anländer.


-natti-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback