Julmys och skåneäventyr

Oj vad mycket som snurrar i tankarna, det har varit ännu en toppenhelg och jag önskar att den inte var slut så fort, åter till verkligeheten...ett tag iaf

I fredags var det Veraspex på Chalmer med T, Ojla, Karlsson och Lindqvist. En ypperlig föreställning och när vi kom ut därifrån hade snön börjat falla över stan. Supermysigt!
Ojla, T och jag gick, under vilt snöbollskastande, hem till T där han bjöd på glögg och pepparkakor, jag hade med mig hembakta bullar och vi lyssnade på julmusik medan snön vräkte ner utanför.
Julstämning all the way ^^

Ojla och jag kom väl därifrån strax efter kl. 2 och jag kom inte i säng förrän runt 3... och 06:00 ringde klockan, gissa om det var segt att komma upp?...
Pulsade genom snön till vagnen för att tillsammans med Ojla sätta mig på en buss mot Malmlö. Det var en riktigt fin bussresa med snötäckta landskap...dock ingen snö alls i Malmö, lite besviken var jag. Däremot fanns Oh där och han guidade mig runt stan när Ojla hade åkt hem till Svedala. Det blev en rejäl promenad runt och det var två ganska hungriga varelser som satte sig på bussen till Svedala. Väl där introducerade Oh mig för konsten att göra sushi. Det var spännande, blev inte tipptopp, men för att vara första gången jag gjorde sushi så är jag galet nöjd, dessutom godare än någon sushi jag ätit ute och löjligt kul att göra ^^

Oh försöker sig på konststycket "lagom mycket wasabi" innan han rullar ihop sin maki



Mätta och nöjda åkte vi åter till Malmö för att se senaste Harry Potter. Ojojoj, den var bra! Och de lyckades faktiskt göra ett bra slut trots att de bryter mitt i bokstoryn. Väl investerade pengar och Royal är en sjukt stor biograf med riktig bio-känsla :)
Dagen avslutades Hemma hos Ojla på Ankeborg med senaste avsnitten av Robins(skulle ha sett film, men dvd-spelaren var helt enkelt int epå humör). Vid halv 4-tiden gav vi upp, så Oh och jag traskade hem till honom igen. Tog en lång sovmorgon och lyxade med lax-toast till frukost.

Så igår kväll var det en relativt trött och väldigt nöjd Cilla som återkom till ett regnigt Göteborg.
Man tror att det var en sjukt bra helg förra helgen och de bara överträffas gång på gång, hur ska detta sluta? :)

/Cilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback