Det kallas livet

fullt upp och ingen tid för bloggande, sånt är livet emellanåt och det är himla tur det :)
Mycket har jag hunnit med sen sist jag skrev. Ojla kom över på middag och vi gjorde världens mumsigaste pizza, lyssnade på musik, åt jättestora vindruvor och babblade på till mitt i natten. En toppenkväll med en toppenvän helt enkelt!

Onsdagen stod hemtentaskrivande på schemat, men slängde in en liten paus också för kanelbullebakning och ojojoj vad de blev goda! Så nu har jag använt min assistent för degknådande två dagar i rad, det var nog lite för mycket för stackaren för andra gången lät han ganska ledsen :P
Men bullarna blev bra och jag packade med mig en påse i väskan framåt kvällen och åkte hem till T. Kom till och med ihåg min hårddisk så han skulle kunna ge mig massa film, men det ville inte alls fungera som vi ville, så det får bli nytt försök en annan gång. Istället spelade vi finns i sjön, byggde korthus (nåja, en och en halv våning blev det ju iaf, flera gånger om!) och åt kanelbullar med te och punch till :)
Efter frukosten dagen efter hade vi underhållning utanför fönstret och tittade faschinerade på när en liten grävskopa krånglade sig upp för kullen mot huset och började röja för att de ska kunna sätta upp byggställningar. Mycket mer underhållande än man kan tro faktiskt!
På eftermiddagen var det redovisning av projektplanen och vi fick lite bra åsikter om tillvägagångssätt och så så det ska nog bli toppen detta! :)
Jag han sedan med att kika in på Buzztop28 en kortis för att se Fummelfot bli blågad i tatuerarstolen innan jag mötte Oh på stan. Fullt ös hela dagen!

Så igår åkte Oh hem efter två dagar i filmens tecken, vi har sett massamassa serier och film, GÅTT in till Bergakungen för att se på bio och sen gått hem igen. En annars ganska tråkig väg att gå men allt bli mycket trevligare i rätt sällskap. Fast så här i efterhand kan det ha varit ganska osmart, med tanke på att hans hals inte alls mådde bra, han lät som om han var i målbrottet, underhållande för mig, ganska jobbigt för honom :P Han lämnade efter sig lite serier och film så nu har jag fyllt på ytterligare i förrådet.
Fick även ett löfte om hemlagad sushi när jag ska ner till honom och se Harry Potter om två veckor, spännande :)

Var med mamma på kyrkogården och lade kransar och ljus på våra släktingars gravar, när vi gick därifrån hade det hunnit bli riktigt mörkt och det var så himla fint med alla ljusen, även om det säkerligen blev ännu fler och ännu vackrare senare på kvällen. Därifrån bar det av hem till Ojla, planen var bio, men vi kom inte fram till något att se så omplanering ledde till middag och chillkväll istället, helt ok ^^
Satans kallt var det dock på vägen hem...att stå i brunnsparken och vänta i en kvart var itne mysigt alls faktiskt, men jag ska väl vara glad att det inte var längre :P

/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback