Body & Soul, slutkörd

Igår var sista dagen på hälsomässan i KBA, en helt fantastiskt kul och intensiv dag! Vi fick bära kravallstaket till förbannelse (behövde knappast styrketräna efteråt, träningsvärk idag) för att förbereda inför tävlingen "minitrampet". Delstagarna var mellan 1 och 8 år och startgrupperna var Sparkbil, stödhjulscykel och sparkcykel. När starten närmade sig och alla sötungar hade pimpat sina fordon med reflexer och klistermärken dök Spiderman upp för att hålla i starten och prisutdelningen. Awesome! :D

Coolaste kollegan ever! ^^


EFteråt fick vi i oss lite lunch och gick in i aulan för att lyssna på föreläsning med
Mikael Andersson. 90 minuter har sällan gått så fort, han var fantastisk att lyssna på och hade massa humor. Jätteglad att jag fick chansen att lyssna på hans berättelse.

Proffsig i mässkläder :)



När vi, trötta men glada, så småning om lämnade mässan efter en intensiv dag så promenerade jag till kungsmässan i höstsolen för att möta upp Pappsen. Vi irrade runt en stund på ica innan vi åkte hemhem. Så underbart att komma hem ibland, det är liksom... tryggt där :) Jag drog direkt på mig löparskorna och tog (på rekommendation av Fummelfot) en löptur, trots att det enda jag egentligen ville var att däcka i soffan. SÅ glad att jag tog mig ut! Det var höstkrispigt i luften, sådär på riktigt som det aldrig riktigt blir inne i stan, det doftade skog och fuktig jord och tankarna fick fritt spelutrymme medans fötterna höll takten mot asfalten. Ibland är livet helt enkelt liite bättre än vanligt!

En varm dusch, god middag och lite ostkaka senare åkte jag hem igen, matade kattfröknarna, packade om väskan och åkte till Mr. för en lugn myskväll. Väl där så blev jag helt otroligt trött! All energi bara försvann och när vi väl gick och lade oss hann jag nog knapps pussa Mr. godnatt innan jag sov som ett barn. Välförtjänt sömn.
Hjälpte visst inte så mycket dock, för jag var så sjukt trött imorse... ögonen ville liksom inte öppna sig och kroppen ville verkligen inte röra sig en millimeter utanför täckets värmande kokong. Längesen jag var så trött. Idag har jag skrivit essä och druckit kaffe, ska lägga mig i tid och hoppas att tröttheten går över till imorgon.


/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback