vilse hemma

Jag älskar inte riktigt mörkret såhär på vinterhalvåret, men oj vad jag älskar den extra timmen när vi ställer om till vintertid! Den var tydligen välbehövlig, för trots den så lyckades vi sova till 10-tiden idag. galet.

Ikväll satt jag och segade till över kurslitteraturen, så jag bestämde mig för en liten kvällspromenad. Det var riktigt skönt och jag tog vägen genom ett villaområde jag aldrig gått genom förut. Det var jättemysigt, men plötsligt hade jag verkligen ingen aning om vart jag var och forsatte helt på känn med tanken "jodå, det är nog åt det här hållet jag bor!" på repeat i skallen. Och tänka sig, lika plötsligt som jag blev vilse så kände jag igen mig och var toknära hemma igen. Skönt att mitt lokalsinne tydligen itne är helt åt helsike i alla fall då :P

Kväll, trött, ska nog lägga mig nu. Har fått i mig en stor kopp te och längtar efter att mysa ner mig i sängen och sova.

/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback