Älskade, hatade katteländen.

I torsdags pissade kattfan i sängen...igen... och sedan en gång till. Det blev för mycket för en stressad och rödvinspåverkad Cilla som bröt ihop till en snyftande boll på golvet. Kände mig dum som började lipa för en sån småsak, men det var flera faktorer inblandade, detta var bara den sista lilla knuffen över kanten liksom. Älskade Mr. kom in i sovrummet och undrade vad som hänt, kramade om, strök mig över håret och sade "imorgon hämtar vi upp sovrumsdörren från källaren". Så nu har jag dörr på sovrummet som hålls stängd under dagarna och hoppas att katterna inte tar soffan som sängersättare och pissar ner den.

Fredagen blev bra, vi sov toklänge, sprang en runda, åt kärleksmums och fixade upp dörren.
Ibland behöver man helt enkelt sova lite och så blir livet lite bättre när man vaknar :)

Idag var vi mest bara sega, men det var ganska skönt det med. Mr. satt vid datorn och jag gick omkring och fixade och donade lite. Det är skönt när man kan vara tillsammans utan att nödvändigtvis vara precis intill varandra hela tiden. ♥
När han hade åkt hem Hade jag storstädarlördag. Dammsugit, skurat golv, putsat speglar och tvättat alldeles för mycket tvätt. Jag måste verkligen skaffa mig lite rutin på tvättandet, så det inte blir så mycket varje gång! Idag bev det 6 maskiner... (visserligen en fylld med täcke och kuddar, men ändå!) Det vore skönt att inte behöva stressa upp och ner till tvättstugan som en tok för att hinna med all tvätt, vilket jag inte hann idag, så det är tvätt igen på torsdag. Yaay! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback