Jag älskar min mamma!

Det gör jag för visso alltid, men idag lite mer än alla andra dagar!
Jag mötte upp henne efter hennes jobb och vi drog oss ner på stan för lite mys i vårsolen. Av någon anledning trillade vi in på Akademibokhandeln och jag ställde mig genast och suktade bland kokböckerna.

mamma: "har de dendär rawfoodboken här?" ("Rawfood på svenska" av Erica Palmcrantz)
jag: "ja"
mamma: "men vad bra, jag skulle nog köpa den, till mig själv, som vårpresent!"

Behöver jag nämna att det är min nya kärlek? jag älskar den boken och var tvungen att behärka mig ordentligt för att inte slita den ut händerna på henne och skrika "MEN JAG VILL JU HA DEN!!!"
Istället mumlade jag bara litegrann och återgick till att granska hyllorna. Så när vi satt och intog middagen på Fröken Olsson (som för övrigt har den GODASTE salladen med fetaost jag någonsin ätit! "olssons favoritsallad" rekommenderas!) så plockar hon upp boken, flinar och räcker över den med ett litet "varsågod" och den aningen hatiska ilskan var med ens som bortblåst.

Den är min, alldeles egen! :)

Jag ÄLSKAR min mamma!! ^.^ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback