Sommar, sommar och sol

Somrigaste, underbaraste dagen på länge!

vaknade runt halv sju, fick i mig frukost, sprungit lite, handlat lite, duschat och suttit vid datorn en stund.
Sen kom Lillebror vid 10:30 och vi packade ihop en underbar picnic-korg (eller ja, väska då) att ha med oss ut i parken. Det var vi och ett helt dagis.
Det finns många sorters ungar här i världen.

De som skriker och gapar, vet bäst, vill mest, ska ha allt.
De som har ett uttryck som de skriker om och om igen ( "nu ere paaarty!" )
De som är nyfikna och ställer massa frågor "vad gör ni? vad äter ni? vad heter ni?"
De som bara älskar att springa omkring nakna i solskenet (vilket innefattade lite väl nära vårat lunch"bord").
Sen finns det även den intressanta kategorin frjortisar som jag inte tänker gå mycket närmre in på mer än att det känns lite, nej förlåt hel totalt jättepuckat att sitta med en piggelin och en cigg samtidigt, mumsa lite på glassen, röka några bloss, mumsa lite på glassen, röka några bloss....PUCKO!! (har aldrig och kommer aldrig förstå mig på varför folk börjar röka, det är ÄCKLIGT!)

Nåväl, efter att ha legat i solen, bland småbarn, dagisfröknar och fjortisar gick vi hem igen, gjorde nästanglass och mumsade den ute på gården. Den fantastiska idén om att köpa en engångsgrill blev en plan och vi knatade till affären för lite inköp.
Hackande, skärande, rivande och rörande i köket och sedan begav vi oss upp på Ramberget.
Efter mycket om och men fick vi fyr på grillen, grillade, skrattade, mumsade och blev galet mätta!! Jag känner mig stor gigantisk, tittar ner på min mage och blir lika förvånad varje gång jag ser att den inte är stor som en saccosäck.

Nöjd som få, en riktig sommardag, det enda som fattades var hav och bad, annars var den komplett!
Syskonen Thulin kan det där med att njuta av livet ^_^

-Carpe diem baby!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback