Flyttstatus

Det har varit en galen helg!

I fredags var det flyttpackande för hela slanten. Mr. kom och hjälpte till och vi packade, packade, skrattade, bröt ihop, packade, packade och efter ytterligare några psykiska kollapser och skrattattacker över måsaker gav vi upp run 3:30 för att få oss 4 timmars sömn innan vi gav oss på det igen.

Kl. 10 kom första flytthjälparna och när flyttlasset, efter en ordentlig försening, äntligen anlände genomförde vi en galet effektiv flytt. Jag lagade mat och pekade vart kartonger skulle stå, medan Mr., Tiger, Björnen, Fummelfot, Annqa, Lillebror och Pappa såg till att allt kom in i lägenheten. Sen skålades det i cava och vi intog en välförtjänt lunch. Andra lasset var mest elektronit, gick ganska fort och sen var det äntligen klart!
Hade inte gått utan all fantastisk hjäl, tusen gånger tack!

När alla andra hade gått var det kvar en trött Mr. och en minst lika trött Cilla. Vi lyckades samla oss tillräckligt för att sätta fast benen på sängen, bädda och leta fram tandborstarna innan trotsade vädret och traskade bort till Fummelfot. Där blev vi bjudna på en helt ljuvlig middag med naanbröd och en indisk stuvning (minns inte vad den hette!). Blev ompysslade, fick te och choklad, en plats i soffan och en stund avkoppling mitt i allt flyttkaos. Guld värt!

Idag hann vi packa upp en hel del köksgrejor innan familjen dök upp, känns bra att ha fått in lite grejer i skåpen :) Så idag har det städats, städats, städats och åter städats... flyttstädning är inte helt underbart! Men vi gav upp runt 18:30 med lite målande av väggar (där hyllor suttit eller katter klöst) och skurande av golv kvar. Sen har vi hämtat katterna, de har nosat sig runt i lägenheten och har många gånger mer energi än jag... Jag är helt slut, både fysiskt och psykiskt.

MEN:
Jag är på plats i Mölndal.
Jag har internet.
Katterna har kommit hem.

Nu ska jag bara däcka.


Tack än en gång!! ♥
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback