Fika, klädröjning och brödbak

Ska gå och lägga mig snart, är dödens trött och klockan är bara 9...

Men det har varit en bra dag, jag har bakat! =) Igår förberedde jag min surdeg och idag blev det bröd! Härligt gyllenbruna knäckebröd, några med hasselnötter och några med valnötter.
Yummie!

Helt underbart gott med lite goudaost på! =)

 

Igår träffade jag Flyttfågeln för en fika på Espresso House. Det blev scones, te och massa prat! Hon är underbar, får mig att må bra och se positivt på livet! ♥ Vi satt där tills de skulle stänga och de började spela metal i högtalarna på hög volym. Ett trick för att få kunderna att gå månntro? Det fungerade i alla fall på oss och vi drog oss hemmåt, jag fick skjuts hela vägen hem, är det inte lyx så säg? =)

På kvällen hjälpte jag Lillebror att rensa hans garderob, shit vad mycket gamla kläder han hade kvar, de måste ha överlevt sedan mellanstadiet! (han tar studenten i vår) Men kul hade vi och det var mysigt med lite quality time med honom, det blir inte så ofta. Jag fick dessutom en tröja/jackai sånt glansigt tyg som träningsoveraller ni vet. svart och jättefin som han inte ville ha för att dragkedjan "bubblade sig" på magen när man satt ner, så kräsen är då inte jag! =)

Nej, borsta tänderna och gå och lägga sig, låter bra.

-Godnatt!-
/Cilla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback