ups and downs

Att vakna en timme innan klockan ringer känns ganska värdelöst. Till en början, men sen bestämde jag mig för att gå upp och göra något av tiden istället. Tog en kopp kaffe ohc lite mjölj , slängde på mig löparkläderna och tog en runda i den vackra augustimorgonen. Det låg dis på ängarna vid Åby och solen lyste upp så vackert. Det var en fröjd att vara ensam ute och njuta av morgonen! =)
Det skulle bli en bra dag!

Men så kom jag till jobbet, trampade konstigt i trappan så det brakade till i knät och har haltat omkring sen dess. Händer det något dåligt en dag och jag inte vänder det direkt så finns risken att det blir snöbollseffekt och till slut har jag en fullfjädrad skit-dag istället! Idag var en sån dag.
Jag hade ont i knät, hade griniga gubbar på schemat, det blåste kallt och jag kände mig tjock och ful. Jag vet, jag kanske överdrev lite, men det kändes så. Jag har en tjock-dag, eller som Fummelfot säger: jag är "tjock i huvet"
För det sitter bara i huvet, det har inte skett några dramatiska förändringar i mitt utseende från igår, när jag kände mig snygg och sexig och alla kläder satt jättebra. Jag ser ju likadan ut idag, men inte i huvet, där är jag tjock.

Det blev lite bättre efter en stund hos Mr. efter jobbet. Kärlek är en fantastisk medicin, men det räckte visst inte, jag försvann ner och gömde mig i mjukisbyxor och stor t-shirt när jag kom hem.
Tar en kopp te och målar naglarna, för att jag vill och för att jag behöver göra något för mig själv.
Imorgon ska tjockisen vara borta igen och glada, snygga Cilla kommer vara på plats! =)


/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback