Kräftor och älgar

Igår reste Mr. och jag till Onsala för att äta kräftor i växthuset tillsammans med mina föräldrar, min moster och Lillebror med flicka. En så galet lyckad kväll det blev med både havskräftor och insjökräftor, snaps och en himla massa sjungande ur alla snapsviseböcker vi kunde hitta samt några nummer från Mr. och mig när vi drog sittningsvisor. Synd att vi inte hade sitatlista under kvällen, så många knasuttalanden.

Jag, efter att ha spillt på den vita duken: "hoppas du inte är rätdd om duken!"
Varpå mamma glatt svarar: "Nej, det är en gardin"

Idag var en slö-dag, så när jag fått i mig min middag kände jag det nödvändigt att aktivera mig lite och drog på mig löparkläderna. Tänkte först ta 5 platta asfaltskilometer, men efter ett kvarter ungefär tänkte jag "hell no!" och styrde kosan mot skogsslingan på Safjället. Helt rätt beslut, det var underbart svalt, lugnt och doftade skog. När jag var nästan runt och sprang förbi en äng så stod det plötsligt en älgko med sina två kavlar en halvmeter från stigen! Det var så vackert med lite dis på ängen och älgarna betandes i det höga gräset, men lite nerväs blev jag allt. Man vet aldrig vad de hittar på, så jag vågate inte stanna och ta en bild utan joggade lugnt förbi och insöp den vackra naturupplevelsen innan jag fortsatte med ett leende på läpparna.
Bra avslut på veckan :)


/Cilla

Kommentarer
Postat av: Fummelfot

Ibland så bara stämmer det. :) Det har verkligen varit några helt sjukt fina sensommardagar där det har varit rena njutningen att vara i skogen - jag gjorde samma sak i fredags i Lindome och sprang ett par varv runt mossen vi har där. Balsam på själen!



Saknar dig bebe, hoppas vi kan ses för att springa och leka i veckan! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback