Vardagslivet

Vissa dagar vill man verkligen inte följa ursprungsplanen, men får bita ihop och ta sig igenom det ändå. Precis så var det i tisdags. På måndagen skickade jag en glad förfrågan om gemensam löptur till Mr. glatt ovetande om att min kropp dagen därpå skulle skrika och gapa på mig att jag var dum i huvet som inte satt still i en varm soffa när regnet och vinden piskade träden untanför. Men Mr. drog med mig ut trots mina ojanden och  det blev ett pass med mycket mental träning för att jag inte bara skulle sättam ig ner i diket som en tjurig 4-åring och ge upp. Tog mig runt och var heeelt färdig efteråt, men jag tog mig iaf runt och på en hyfsad tid dessutom.
Det är underbart att märka hur lägstanivån höjs och de dåliga dagarna numera är i samma nivå som de bra dagarna var när jag började springa. Tacksam att Mr. inte lyssnade på mitt gnäll utan sparkade ut mig i regnet ändå, så värt det =)

Igår var jag, tillsammans med klassen på studiebesök på obesitasmottagningen på Sahlgrenska, galet spännande och intressant att se hur en DEXA (google it) ser ut och går till, mäta kroppssammansättning och få ställa frågor och vara nyfiken. Känner mer och mer att jag pluggar något jag verkligen gillar, även om jag emellanåt drabbas av småpanik när frågan "men vad sjutton får man för jobb sen då?" poppar upp i huvudet. Men det är ett senare problem, jag kommer iaf aldrig kunna skylla på okunnighet om min livsstil blir ohälsosam. :P

På kvällen var det dags för mitt-i-veckan-lyx och jag traskade hem till Fummelfot med min trötta kropp och fick den utlovade helkroppsmassagen som jag verkligen sett fram emot. Min kropp och själv liksom pyste av välmående, det var en timma i himmelriket. Bortsett från när hon hittade vissa, aningen stelare muskler och tryckte till, men det är smällar man får ta. Det var en lycklig och mystrött Cilla som traskade hem igen och jag har inte sovit så gott som jag gjorde inatt på evigheter! Tack! ♥
Idag är det löpning igen, intervaller står på schemat och jag undrar om Fummelfot har kokat ihop något spännande för dagen, hon har alltid något i bakfickan att plåga mig med ;)


Nu ska jag tvätta nerkissade kuddar och överkast. Ordet kissekatt har fått en helt ny innebörd i min värld, synd att en sån sötnos som Kiya ska läcka på det viset... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback