Snigelsoppa!

Så börjar den nya veckan efter ett härligt avslut av den förra.
Lördagen var underbar, Mamsen kom hit och vi tog en nostalgipromenad runt Berget och hon visade mig alla ställen och pekade och berättade. Sen bjöd hon mig på lunch på Whoopsie Daisy, de har sååå god mat!
Mysigt att träffas och prata om allt som hänt, uppdatera varann lite.
Kvällen var underbar, med god middag tillsammans med Älsklingen och underbar Irish-coffee till efterrätt!
Spelade lite spel och umgicks och myste hela kvällen, underbart!
Älskar honom verkligen!

Igår tog jag tag i ett av mina jagskagöradetnågondag-projekt, jag gjorde rent mitt akvarium! *stolt*
Jag tog ut filtret ut akvariepumpen, började skölja det och upptäckte...en hel koloni av snäckor som bosatt sig i filtret!
Så för att bli av med dem var det kokning av hela tjofräset (mm, kokta sniglar!)
de flesta växter försvann ochså eftersom det bodde läskiga trådalger på dem som jag inte fick bort.
Fikade med Tant anna på kvällen, åt en jättegod semla på Fröken Olssons och skrattade och hade jättetrevligt med min solstråle! =D
Men det var med gott samvete som semlan slank ner för på kvaällen var det 30 min kondition följt av 75 min härlig yoga, jag sov så galet gott inatt!

Nu har jag hälsat på nere på Herkules Zoo och införskaffat lite nya växter och tre söta små fiskar som tydligen äter sniglar, så blir jag kanske av med dem helt! =)

-kramar!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback