Regnig skärtorsdag i Göteborg

Lite lagom seg idag, hade mammsen på övernattning inatt (hon skulle på middag med jobbet och eftersom hon jobbar nere på Wieselgren så var det ju onödigt för henne att åka hem och sen tillbaka hit tidigt på morgonen) och när jag nu vant mig vid att sova ensam så blir det ganska orolig sömn att dela säng med någon. Men det var mysigt att ha någon att äta frukost med ^^
Sen bestämde vi att vi skulle ses i eftermiddags för lite shopping och fika. Vaknade upp ur min goda, väldigt oplanerade eftermiddagslur i soffan av at tmamma ringde och undrade "var är du? skulle vi inte ses här kl 4?" så jag rusade nyvaken ner till vagnen, lite sen, men vi hade mysigt ändå :P

Jag hämtade ut lite böcker på biblioteket, inspirerad av Fummelfot har jag gått och blivit ruggigt nyfiken på Raw Food, så vill man veta mer får man väl lära sig mer tänkte jag helt enkelt och lånade böcker med lite recept på biblioteket. :) Mamma konstaterade när vi gick dit att hon nog inte varit där på nästan 15 år, det är länge! Bibliotek som är så bra! ^^

Sen strosade vi runt i Haga, hamnade inte helt oväntat på Husaren för energipåfyllning och nervarvning. sen kom regnet. Och paraplyer fungerar ju helt enkelt inte i den här stan, speciellt inte dendär "praktiska" varianten som går att fälla ihop till pyttelitet, nästan fickformat. Det blir liksom bara trattkantarell så fort man går runt ett hörn! (har ni ochså märkt att det alltid ligger trasiga paraplyer i var och varannan papperskorg när det regnat i Göteborg? ;) ) Så lite lagom blöt kom jag hem till slut och myser med en kopp te och lite smoothie. Imorgon ska jag köpa en ny stavmixer, vill slippa dra fram den stora mixern när jag bli gottesugen, hinner ju nästan bli o-sugen igen innan jag är klar! Det är värt lite mindre matbudget att ha detta underbara universalverktyg! ♥


-Over and out-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback