Solskenslöpning i Skatås

Igår var det dags att ta min Skatåsoskuld, Fummelfot tyckte att det var på tiden att vi gav oss ut och sprang tillsammans igen och efter lite ändrade planer begav vi oss så till Skatås. Så vackert där är! Efter att ha fått alternativen att springa 5 km eller 8 km blev det 8:an, man kan ju alltid gå en bit om det blir jobbigt! Och visst gick vi emellanåt, men vi tog oss runt! Det är så mycket trevligare att springa med sällskap, det håller en igång även när man blir lite seg och Fummelfot kan vara bland de bästa löparkompisar man kan ha! :) Varma, svettiga och lyckliga dog vi en liten stund på förta skuggiga gräsplätt vi hittade. Fummelfot konstaterade efter en stund med ett leende på läpparna att "Jag skulle faktiskt kunna sova här en stund, UTAN att frysa!" Och ja, nu jäklar är sommaren här på riktigt! :)
'
När jag trött och läskigt nöjd med min prestation kom hem och fått mig en dusch så kikade sötaste Annqa förbi för lite sällskap. Det är så skönt med de där riktigt nära vännerna, man måste inte vara social hela tiden, det räcker med att vara i samma rum, det finns inget som heter pinsam tystnad, man kan bara vara tillsammans hel enkelt. Så efter lite prat, mat och kramar tog vi varsin utsökt kopp te och hon läste en bok i soffan medan jag pysslade med studentpresent och bloggande.
'
Solen skiner idag. Idag igen! Måste ut en liiten stund! Men först ska jag ner i tvättstugan en sväng, ny tvätt ska in och nollk-kläderna får nog tvättas en gång till...
-Solskenskramar!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback