Och så blev det måndag igen

Jag tycker att tiden går så fruktansvärt fort!
Men det är väl så när man har trevligt :)

Min deltidsfru Fumelfot sov ju som bekant hos min de första nätterna här hemma och åkte hem till sig igen i onsdags. Skulle ha haft Flyttfågeln på middagsbesök då, men hon fick tyvärr lite ont om tid så vi förflyttade till en fika på fredagen istället, mycket trevligt och jag hoppas hon får en underbar Afrikavistelse :)
Så i Torsdags kom söta Annqa hit och vi svängde ihop en underbart god pastasallad med brie, oliver, skinka, spenat, ruccola och massa gott! Sen när vi var så mätta att vi knappt orkade röra oss så gjorde vi efterrätt :P Kan varmt rekommendera att ha i apelsinlikör nästa gång du gör chokladmousse! *yumyum*

Fick en sistaminuteninbjudan till fredagsfest hos en kille på Z. Hatt var obligatoriskt, hur ska man annars kunna bli glad i hatten ^^ Hade en oerhört trevlig kväll i goda vänners lag. Gick utmärkt ända tills jag skulle hem och var ensam igen... lite mycket känslor på en och samma gång, vilket resulterade i ett hysteriskt samtal till FruFummelfot som var underbar och kom och sov med mig ♥
Blev en lagom ansträngande bakisdag med fruktsalladsfrukost och melodikrysset :P
Sen spenderade vi ett antal timmar på matmässan "Passion för mat" där vi provsmakade oss igenom allsköns ostar, fiskar, marmelader, bröd, frukter och grytor m.m. Behövde inte laga någon egen lunch direkt ;)

Är lite trött idag... inte för att jag gjorde något särskilt ansträngande igår, men var dum nog att häva i mig 3 koppar kaffe medan jag tittade på OS-finalen i hockey, så när jag dödstrött slängde mig i säng vid midnatt kunde jag ju inte somna på ca 2 timmar.. ska inte göra om denna dumhet..på ett tag iaf :P


Snart kommer Ronja hit på lunch för att hälsa på och se hur kattfröknarna har det :)
ska försöka uppdatera här lite oftare i fortsättnignen, inte bara slänga in en panik-uppdatering en gång i veckan :P


-det är vår! snön smälter!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback