sommarnatt

Det är vacker färg på bladen utanför mitt fönster nu, speciellt såhär i kvällssolen när de lyser av liv. Himlen är sådär underbart blå och låter tankarna flyga fritt.
Luften är så ren efter regn och åska, allt tryck, allt det kvava är som bortblåst.
Det är som en suck av lättnad som sprider sig i luften.
Sommaren är äntligen här!
Det får mig att tänka på en dikt jag skrev våren 2006:

känslan
när man ser den första maskrosen
eller det första gröna bladet på björken

sådär vårgrönt du vet

en promenad i den ljumma kvällen
med fåglarnas vackra kör 
doften av daggen på blommorna

eller ett fuktigt sommarregn
doften när det möter den varma asfalten
och den blöta jorden
liv

den friheten
en nattlig promenad
ren luft som doftar av skymning
sommarnatt


Har haft en hemsk magknip ikväll och någon märklig frossa, ingen feber dock, så jag vet inte vad det berodde på... Men känner mig mycket bättre nu, inte helt okej, men bättre :)
Vad svårt det är att glömma sånt som man borde glömma... Allt annat glömmer jag ju stup i kvarten, så varför sitter vissa minnen stenhårt?!
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback