TVM in my heart!

Jag har nog inte begripit under de senaste två åren hur mycket jag egentligen har saknat TVM, friluftslivet, att åka på ting, alla underbara TVMare!! Men i torsdags, när jag kom till tingsplatsen, såg alla underbara människor, byggde vindskydd, lagade mat på stormkök, kramades, lekte jippjipp och njöt av livet så insåg jag plötsligt varför jag en gång i tiden hade svårt att leva utan det.
Det var en underbar helg på Tjörn med ca 150 andra skogstokiga människor. Tyvärr fick jag bara tre bilder innan min kamera dog, trodde jag hade bytt batterier, men neeej, inte då!
Jag har nu tagit mig ut den obligatoriska tingskoman (ting = läger = lite sömn = koma när man kommer hem) och börjar känna mig lite mer som människa än zombie igen :P Men det är, som alltid, värt varenda sekund av förlorad sömn! ♥
Så från och med nu är det slut på mesandet, jag ska gå på alla ting jag har möjlighet till!!
.
.
Igår hade jag en lite äventyrlig kväll med promenad genom Slottsskogen med sötaste Annqa, vi gick och gick, tittade på sälar, älgar, getter, luktade på blommor och var lite vårförälskade en stund, hoppade genom en portal och babblade på. Men så på väg till vagnen så upptäckte jag att jag inte hade min telefon i fickan längre! Jag kände pulsen skena iväg och fick för mig att om man kollar flera gånger i samma ficka så dyker den kanske upp? Men nej, det gjorde den ju såklart inte! Så vi började följa våra spår tillbaka, medans jag blev mer och mer nervös, så framför mig allt jobb om den skulle vara försvunnen. Men så plötsligt, vid portalen vi hoppat igenom, så hörde jag det underbara ljudet av min annars ganska hatade ringsignal när Annqa ringde till den och hoppade högt av lycka!
Så nu ska jag alltid stänga mina fickor ordentligt innan jag hittar på något tokigt, eller alltid förresten, lika bra det, vet inte varför jag varit så kass på det innan?
.
.
Nåväl, jag är nöjd och glad, har haft en underbar helg och en kalasbra start på veckan.
Nu bär det ut i solskenet för en liten runda på Ramberget, behöver solsken och frisk luft, man får lätt abstinens efter 3 dygn ute i naturen.
-mors!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback