ännu en oplanerad toppendag :)

Vad gör folk när de är rastlösa?
Tar en promenad kanske? eller gör något kul?
Jag annonserade min rastlöshet på fb och blev genast erbjuden att komma och diska hos T om jag hade tråkigt. Skrattade först bara åt det, men sen insåg jag hur himla tråkigt jag faktiskt hade här hemma och bestämde mig för att göra en insats ändå. Så jag diskade, vi pratade och sedan var vi jätteduktiga och pluggade i säkert en timme :)
Så nu kan jag bocka av "Hjälpa en vän att diska i brist på roligare sysslor" på min att-göra-lista ^^

Sen åkte jag till Annqa för te, ostmacka (åh-så-gott!!) och massa prat. Hon påpekade att vi inte setts sedan jag började skolan och jag fattar inte hur tiden kunde försvinna så fort! I framtiden måste vi ses lite oftare! Sen kom hennes karl och Pete hem och undrade om ajg ville ha lite whiskey? Jag är ju inte den som tackar nej till ett sånt erbjudande ^^ Men Tompas definition av "en liten whiskey" är ganska missvisande, det var nog den mest generöst upphällda jag någonsin fått! och sen blev det en till och lite toblerone dark till det medans vi satt och tjötade, och sjäng lite medans killarna spelade gitarr. Blev en utmärkt kväll, även om det blev mycket senare än planerat! Men vad gör det :)

Nu är det dags för veckans första föreläsning, jag tappar helt kollen på dagarna när jag inte har ngt regelbundet schema! Visste inte var jag var, vart jag skulle, vad klockan borde vara eller vad det var för dag när jag vaknade i morse. Tog säkert 5 minuter innan alla bitarna var ordentligt på plats! Jobbigt...
Dags att ge sig ut i kylan...minusgrader ute...isch!


-byebye!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback