Cilla: den klantiga, lyckliga och modiga

Vi börjar med den klantiga:
Igår morse (tidigt, typ 5!) vaknade jag av nästäppa och halv andnöd. När man känner sig sån så andas man med munnen -> munnen blir jättetorr.
Så yrvaken och dödstörstig stapplade jag mig ut i mörkret i köket, tog mitt dricksglas från dagen innan, som jag visste att jag hade ställt på diskbänken. Det var vatten kvar i det, så jag hällde ut det, tog nytt, svepte två stora klunkar och insåg att det inte smakade helt okej...
Det var inte mitt dricksglas från dagen innan, det var glaset jag haft diskmedelsvatten i när jag diskat!
Fifasen vad det smakade apa!
Håll er borta från såna dumheter, nu har jag testat, så ingen annan behöver göra samma sak. Det är inte värt det!

Den lyckliga:

På rasten i förmiddags började ryktet sprida sig som en viskning i klassen.
"Tentaresultaten har kommit!"
Så total hysteri utbröt när alla skulle kolla på sina telefoner och datorer vad de fått för betyg. Jag lånade en Iphone av en vänlig själ och där stod det. Svart på vitt. På en skala med U G och VG hade jag, hon som bara klarade EN tenta på chalmers och det med nöd och näppe, fått VG!! :D
Firade med att slå på stort och köpa kantareller att steka till min lunch och de smakade dubbelt så gott som vanligt ^_^

Den modiga:

Jag ska battla. I Dancehall. Tydligen.
Miss Relli frågade hur många som var intresserade och min hand var i luften. Hur det gick till och vad som hände med blyga Cilla har jag ingen aning om, men vi övade freestyle idag och det gick bra!  :D Hon gav oss lite konstruktiv kritik och nu jäklar ska jag bli awesome på detta. En månad ungefär, sen gäller det!
Lär bli fler inlägg på detta ämnet framöver, räkna med det ^_^


Nu ska jag fira lite till med en mumsig raw-äppelpaj



-mors!-
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback