Och jag fick vad jag ville till slut

Har känslomässigt varit på totala botten och högsta toppen denna helgen, som tur är började jag nerifrån och jobbade mig uppåt, inte tvärt om.

Den började på botten i lördags morse med att dendär jobbiga ensamhetskänslan attackerade mig. Men inte går det över av att man fortsätter sitta ensam hemma, så jag åkte till Bondens Marknad där jag träffade Fummelfot. Vi kramades, provsmakade oss runt marknaden, köpte med lite vackert, gott och grönt hem och sedan njöt vi av te i hennes kök. Med ens var ensamhetskänslan borta! :)
Däremot fanns där inget som helst pepp till att gå på
Nollfinalen, men när jag åkt hem, bestämt mig för att "detta ska bli en sjukt kul kväll, jag ska ha kul för min skull!", dragit fram de höga klackarna som ajg längtat så efter att få använda igen, det svarta fodralet och lyssnat på lite pepp-musik, så kände jag att det skulle bli en awesome kväll!
Och det blev det! Jag träffade på alla härliga människor från Z, dansade, drack öhl, fick till och medflirtat till mig en whiskey, gottigott!
Insåg också att det var längesen jag var ute och dansade någon annan stans än på Kontiki. För jag hade helt glömt hur vidrigt det är när en kille som inbillar sig att han är det hetaste som gått på denna jord (läs. förvriden självbild) ställer sig bakom en och dansar "juck-dansen". Har den NÅGONSIN funkat för att få en tjej på kroken?! Jag hoppas inte det...vidrigt! Ska man ragga kan man väl iaf. göra det med lite klass och stil?

Sen gick brandlarmet vid halv 2 någon gång.
Det var inte direkt det bästa larmet jag hört, hade mycket väl kunnat vara en del av musiken så det tog en stund att inse att det var det som lät. Så ut med alla oss stackare som troddde vi skulle kunna hålla igång till 3.
Träffade på L som jag inte sett på ett tag, och satt och snackade med honom och hans nymble (nymble=när man inte är nollan längre, man blir inte etta förrän man skrivit sin första tenta). Det var galet kallt! Så gentlemannanymblen lånade mig sin kavaj och livet kändes genast lite bättre ^^
Kalaset stängde, men man fick hämta sina grejer ur garderoben iaf.
Jag som verkligen var på g!
Detta löste dock L med efterfest hos sig och jag trallade glad och lite seg hem från Lindholmen halv 2 i söndagssolen, frukost kl. 14 i mitt blåa kök ^^

Så dödens trött jag var!
Fick sovit en timme och fick i mig lite middag innan jag åkte hem till Annqa och Tomas för filmkväll, vänner, grönsaker och dipp. Var så trött att jag knappt visste vem jag var när jag och Pete satte oss på bussen därifrån. Tror inte han tyckte jag var mycket till resesällskap, somnade nog 3 ggr på vägen och sista gången vaknade jag till precis när han skulle gå av. Han bara skrattade åt mig, men jag hade nog gjort det samma, så den kan jag väl bjuda på då. :P

Idag ska jag och pappa ut på jakt efter skogens guld! Förhoppningsvis får vi med oss några iaf, har högre förhoppningar på trattkantarellerna, det brukar finnas massa!


/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback