BÄSTA fredagen på länge!

Jag började dagen med visning av en lägenhet i skatås, läget var visserliget oslagbart, men lägenheten kändes, trots sina drygt 50 kvm, väldigt klaustrofobisk! SÅ det var inte särskilt intressant. Samtidigt höll pappa på att buda på en lägenhet i Bifrost som kändes mycket mysigare. Sen var det en riktigt bra föreläsning om ätstörninger, visserligen var det så sjukt mycket hon inte pratade om, men man hinner inte så mycket på 90 minuter, hade behövt dubbla tiden egentligen!
När jag satt inne och såg den fina solen hade jag en idé om att springa en runda, men efter att ha kämpat mig hem i motvinden och fått vad som kändes som en deciliter grus i ögonen så bestämde jag mig för att det var nog ingen bra idé trots allt. Däremot var det ju FREDAGSLOCKING! :D Så när jag stod och försökte få ihop allt jag behövde ha med mig ringde telefonen. Det var pappa.
"Tänkte bara säga att vi fick lägenheten"
Jag tror mitt hjärta stannade en liten stund, sen insåg jag vad han faktiskt hade sagt och började störtlipa av glädje och lättnad över att äntligen veta vart jag ska ta vägen, jag har någon stans att bo!! Det har uppenbarligen varit jobbigare än jag trott att inte veta vart jag ska bo, att behöva leta och leta utan att få ngt erbjudande. Plötsligt släppte allt och det var så underbart att det äntligen är över! Jag kommer bo på krypavstånd från underbara Fummelfot och mycket närmare Mr. än vad jag bor nu. Dessutom med balkong OCH badkar! :D
Inflyttning den 20/5 redan, så det är en del att göra innan dess, men det är värt lite slit att få flytta in så snart :)

JAG HAR EN LÄGENHET!!
På riktigt!!!
wow!

Så på lockingen var det fullt ös och ren glädjedans för att sedan bege mig till Mr. för att fira. Han hade tänkt att vi skulle äta sushi, men de stängde lite för tidigt, så vi åt på Emils Bakficka istället, delade på en sjukt god nachotallrik, drack lite vin och mumsade ljuvlig glass till efterrätt. Högsta betyg på både dagen och kvällen, jag somnade med en underbar känsla i hela kroppen och med världens bästa Mr. bredvid mig, svårslaget! ♥



Idag var det vårstädning av Zaloonen, perfekt väder för det och fika i solen var itne heller helt fel. En bra dag detta med. Trött efter allt skurande är jag, så det blir tidig sänggång för att orka jobba imorgon. Längtar inte fruktansvärt mycket, men pengar är ju nice, så då måste det ju på något plan vara nice att jobba eftersom det ger pengar. Eller?

Lite kaffe och sen handla.
Kattmaten är slut.
Kattfröknarna blir lite gnälliga då.

/Cilla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback