Glass i soolen

Gårdagen var sjukligt lång.
Väckt av katten vid 5-tiden och fixade och fejade här hemma innan jag åkte till Chalmers. Mötte upp Mr. och köpte spexbiljetter. Så den 29/4 blir det bobspex med älsklingen, kommer bli nice :)
Sen bar det av till GU en sväng också, varför nöja sig med en skola när man kan ha två? ^^

När jag kommit hem kom mamma och pappa och mötte mig för att åka på äventyr. Visning minsann! Det är inget bestämt 100% än, men troligen ska de köpa en lägenhet att hyra ut till mig, så vi har börjat den stora visningskarusellen. En tvåa på fjärde våningen i ett hus i Mölndal var först ut, en besvikelse när jag klev in och insåg att sovrummet luktade rök och köket behövde totalrenoveras. Badrummet luktade gammal tant. Så det blev inget med den.
Nästa blir det på onsdag, den har jag lite högre förväntningar på. Den är ljus, fräsch, har balkong OCH badkar och ligger dessutom toknära Fummelfots lägenhet, kan det bli mycket bättre liksom? ;P
Men lite fick jag ut av gårdagens äventyr till Mölndal iaf, jag åt vårens första glass, en klassiker, 88:an i solskenet och lyckan var total, det är vår! (hur många kommatecken kan man få in i samma mening egentligen?)

Kvällen spenderades med Mr. och pastasallad. Trötta och flummiga samtal i soffan resulterade i att vi gick och lade oss toktidigt (för att vara oss, d.v.s. typ halv elva). Ett misstag av rang visade det sig när det bara förflyttade de trötta och flummiga samtalen till ett annat rum och ingen av oss var särskilt trött egentligen. Till slut var vi dessutom så hungriga att vi definitivt inte kunde somna, så det blev rester av pastasalladen som nattamat i köket innan vi äntligen däckade vid två-tiden.

Oh! Jag har vunnit över det förbannade JDK som inte ville installera sig på min dator! Panda antivirus och jdk var helt enkelt inte vänner, så med pandan avstängd gick det genast galant och jag kan nu sitta och koda java vid min egen dator, nice!

-kärlek-
/Cilla


Kommentarer
Postat av: Fummelfot

OJ; vad TRÅKIGT att den andra Mölndalslägenheten var dåligt. JÄTTEledsen för det, verkligen. :P

Komsi komsi, bli min granne! <3

Postat av: Eldarlina

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2011-09-13 @ 06:00:55
URL: http://eldarlina.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback