Bitter sweet

Efter en ljuvlig uppladdning med egengjord färsk pasta och bästa Mr. och Fummelfot som sällskap så var det äntligen dags för det efterlängtade Midnattsloppet! Vi trotsade regnet och sprang på. Planen var att hålla ihop de första 5 km och sedan köra vad man hade ork till. Själv så såg jag inte en enda km-markering efter 3 km, så när Fummelfot plötsligt drog iväg i en herrans fart och Mr. hakade på kände jag mig först en smula snopen och ensam "vaddå, vi skulle ju hålla ihop!?" Men insåg sedan att de måste ha sett en femma som jag inte såg. Hade inte orken att spurta efter dem just då och så blev det resten av loppet, tyvärr.

Hade jag bara hakat på så hade jag klarat mitt mål att komma under en timme, men sprang istället imål på tiden 1:01:14... Visserligen 7 minuter bättre än förra året och personbästa slaget med 4 minuter, MEN inte under timmen!
Det satte sig i skallen och jag var (onödigt) grinig fram till läggdags. Tyvärr gick det ut äver stackars Mr. men han tog det ganska bra och försökte muntra upp mig ♥
På morgonen kändes det mycket bättre och jag är nog ganska nöjd med min insats ändå. Även om jag troligtvis kommer vara lite bitter över att framgångarna inte levde upp till för mina förväntningar ett bra tag framöver. :P

Ny medalj och ny tröja att lägga till samlingarna! =)



Igår var vi ganska sega både Mr. och jag, tog det lugnt, åt senfrukost, såg på film, åkte hem till mig, lagade en heeeelt fantastisk wok, tog ett varmt bad, poppade popcorn och såg en film till. En utmärkt söndag helt enkelt. Somnade utan problem, men hade desto större problem att vakna när Mr. skulle upp till första skoldagen för terminen. Jag absolut inget minne av det första larmet kl. 7:45 (som tydligen snoozades också) utan bara reservlarmet som ringde kl. 9 och fick upp oss ganska snabbt. På 20 minuter hade kläderna åkt på, en liten frukost hunnit fixas, ätas och sedan var Mr. iväg till bussen.
Nu är här galet tomt och tråkigt och jag försöker hitta något att sysselsätta mig med. Jag har svårt för göra-ingenting-dagar.

/Cilla

Kommentarer
Postat av: Fummelfot

Bebe! Jag förstår den bitterljuva känslan, men jag tycker du ska vara SUPERSTOLT över dig själv! Vi kickade ass med våran tid från förra året OCH du slog personbästa! Det är som Mr. sa när vi gick till bussen, det beror mycket på dags(natt)formen hur loppet blir. Huvudsaken är att du hade roligt! :)



(och kanske blir det liiite lättare för mig att lura med dig på ett lopp snart igen, när du har ett mål kvar att slå? ;) "Running Light" i Alingsås såg supermysigt ut ju!)

Postat av: Fummelfot

Och apropå onödigt grinig - träffade du mig någon gång efter en (i mitt tyckte) dåligt spelad handbollsmatch när jag spelade? Geeez, där snackar vi omotiverat grinig. :P Det är så, en vill så mycket att det är klart en blir besviken när det inte riktigt går. <3

2011-08-29 @ 14:34:07
URL: http://fummelfot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback