Sommar, sommar, sommar!

Massa sommarklädda människor.
Bikini, bara överkroppar, sand mellan tårna, sand överallt förresten.
Sommarhits i högtalarna.
Sommarfeeling när den behövs som bäst i kalla februari.
Det var beachgasque på Chalmers igår, toppenkväll med underbara Z-människor. Mr. och jag fixade oss hemma hos honom innan vi drog på oss ordentligt med kläder och traskade till sittningen, yaar! Det var en...intressnt sittning, lite rörig emellanåt och sjögräs i maten, men vafasen, sånt får man tåla som pirat ^^ Sen var det drinkar, sand mellan tårna och dans till strax innan tre när vi pälsade på oss igen och gick till borgen för att duscha av all sand och sedan däcka. Det är så värt besväret att duscha för att slippa vakna med en hel sandlåda i sängen!
Vi sov länge, åt frukost tok-sent och slöade ett tag innan vi tog en promenad i den sol som var kvar och jag begav mig hemmåt till två kelsjuka kattfröknar. Jag har haft en riktig dösöndag idag, det mest produktiva jag gjort var nog att diska undan efter middagen. Men man behöver såna dagar med.

Jag har ju under hösten övergått allt mer till vegetarisk mat och tänkte efter jul att jag skulel testa hur det var att faktiskt gå in för det helhjärtat. Visst fungerar det, men eftersom jag inte hade någon egentlig "anlednign" att vara vegetarian så kom ju dedär sugen efter något köttbaserat emellanåt...sjuka saker som....leverpastej, eller blodpudding! Jag har aldrig längtat efter blodpudding innan! Så nej, det var inte för mig, men jag vet ju att jag mår bättre på vegetarisk mat, så till stor del blir det väl så även i fortsättningen, men inte enbart ^^
Jag har provat och kan med säkerhet säga att det inte var min grej, även om jag säkert skulle "klara" det, Men jag vill ju leva också...och jag råkar gilla kött, det är gott!
Och jag är trött.

-natti-
/Cilla

Kommentarer
Postat av: Fummelfot

I hear ya sister! Håller helt och fullt med, jag kommer nog aldrig sluta längta efter ett gäng rejäla revbensspjäll emellanåt. ;) Och tänker inte göra det heller. :)

Puss bebe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback