The magic of Twisted Feet DA

Större delan av gårdagen var verkligen kaos, inget gick som det skulle! Jag vaknade kl 4 och somnade om sådär en halvtimme innan klockan ringde, typiskt... Sedan var det dags att stappla ut till badrummet och göra sig iordning, på tröskeln låg en katt, jag såg inte katten, hörde bara ett ilsket fräsande när jag snubblade över henne och slog huvudet i handfatet. Underligt nog blev det ingen bula, men jag klagar inte :P När det så småningom var dags att hälla kaffe i termosen så stod den visst lite snett på något så den välte och kaffet rann till min stora glädje ut över köksgolvet... och sen hittade jag inte mina papper till seminariet, vänte upp-och-ner på lägenheten i jakten på dem, men inte dök de upp för det.
Så seminarie utan papper (funkade ju faktiskt bra ändå) och sedan en tokseg föreläsning!...var inte alls på topphumör när jag kom till Twisted efter skolan. Men som så många gånger förra terminen så var allt vad problem och dåligt humör heter som bortblåst så fort jag kom in i salen och musiken gick igång! Kvällen var räddad! ♥

Lyckades dock med något tokigt på dancehallen tror jag för när en hitlerversion av Twisted D drillade oss och fick oss att svettas som tokar så var jag helt enkelt tvungen att skippa alla rörelser som belastade vänsterhöften i sidled, det gjorde förbannat ont! Förtog lite av den klassen, men Twisted D räddade upp det med  ett "Ta det lugnt när du känner att du behöver, bara du håller koll på vad vi gör så du kan öva sen ;-) " Den mannen är en awesome humörhöjare! :D

Oh! Juste! Dagens största nyhet!
Mitt akvarie har varit i något slags förfallo-stadie det senaste...halvåret(kan det varlkigen vara så länge?!) och jag fick för mig att se hur många fiskar det egentligen fanns kvar, har inte haft ngt ljus där på jättelänge men anat rörelse, så en eller två små fiskar visste jag att det fanns. Tände akvariebelysningen, kikade lite och..En, två kejsartetror fanns det kvar. Eller, nej, där! En liiiten fisk! De har blivit en liten familj!
Så liten och söt är nykomlignen!
Jag gav dem en liten treat med nytt vatten och lämnade ljuset på ^^


/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback