En landssorg hos grannarna...

...Men livet tar ingen hänsyn till det utan rullar på med saker som ska göras som om ingenting har hänt.

Hade Ojla här på brödbak och middag igår och när vi mätta och nöjda slog oss ner  vid datorn för att uppdatera oss om läget i världen slog hemskheterna mot oss från skärmen. Då var det ca 30 bekräftade döda, i morse var det uppe i 80 och nu senast 84... Vansinne, sjukt hemskt... Mer behöver jag inte skriva, det gör alla andra redan.

Sov i Mr.'s lägenhet inatt, närmare till jobbet därifrån och praktiskt med övernattningslägenhet nu när han inte är i stan ^^ Vaknade dock mitt i natten av störtregn som slog mot fönsterbläcket och lät så jag inte kunde sova. Efter en timme gav jag upp och gjorde en räd i badrumsskåpet, sedan var jag försedd med öronproppar och kunde sova gott några timmar.
Vi var alla galet trötta på jobbet idag! På lunchen satt vi och bröt ihop av skratt över småsaker och ingenting, alla rev ner saker från diskstället, det gick sönder en tallrik och det var kaffe över hela bänken, men vi bara skrattade och jag fick kramp i kinderna, det är härligt att skratta riktigt ordentligt ^^ Cyklade idag och lyckades slippa regn i morse och det klarnade upp ordentligt till hemfärden, tokvarmt och tryckande, inte alls trevligt cykelväder när man som jag är galet värmekänslig. Men cykla är kul ändå, så glad att jag äntligen har en cykel! =)

Ikväll blir det fest, ska blir kul att komma iväg och träffa lite folk, koppla av och glömma jobbet en stund. You need those moments too... om jag nu vågar mig ut i åskovädret som plötsligt drog in. Tätt mellan både blixtar och knallar. Men det kan vara värt besväret, blite en mysig innekväll =)


/Cilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback