En solskenshistoria

ännu en helg där knappast något finns att klaga på. Ljuvligt!

höll utflyttningsfest här i fredags med härliga vänner, chips, nötter, prat, babbel och märkliga tung-övningar. De sista gästerna begav sig runt 2-tiden och Mr. och jag dunsade i säng helt utslagna. Dagen efter begav vi oss till Botaniska för att se på alla vackra blommor. Det är så himla fint där nu och det var en sommardag utan dess like! Jag njöt av varje stund där och Mr. tog jättefina blombilder och några Cillabilder

Lycklig i solen, bilden är tagen av älsklingen :)

 


På kvällen krånglade vi oss hem till Lady på ÄtaTårtaDrickaBålochVaraGladFest, en oerhört lyckad tillställning på filtar i grönskan. Och Lady har förövrigt en helt galet söt katt, jag är lite smygförälskad i den lurvia, plattnosade snöbollen. Har aldrig haft så mycket för de plattnosade katterna, men ojoj vad jag har fått ta tillbaka det nu. Cuteness! Vi skulle gå därifrån tidigt tyckte Mr. innan vi åkte dit, men slutade som de sista gästerna till slut ändå. Inte mig emot, jag hade riktigt trevligt :)

 

Söndagen spenderades till större delen på motorcykel. Vi begav oss till Fjärås för att träffa en biodlare och köpa honung. Han kunde så sjukt mycket om sina bin, men det är kanske inte så konstigt efter..var det 30 år? länge var det i alla fall! VI fick bullar och te innan vi åkte därifrån. Sen åkte vi hem till mina föräldrar och lät bullarna i magen få sällskap av något lite fruktigare; rabarberpaj. Åh-så-gott! Det är något särskilt med pappas rabarberpaj, den är liksom...sommar! ♥ En dag fylld av sötsaker alltså, inte optimalt kanske och jag drack alldeles för lite med tanke på vädret (Det är inte direkt svalt med mc-kläder!), så huvudvärken kom krypande framåt kvällen. Men jisses vad middagen var god! Efterlängtad och välbehövlig med.

 

Nu laddar jag för årets första lopp, det är Vår Ruset som gäller ikväll, kommer bli härligt och vädret känns så välkomnande det bara är möjligt. Sol, löpning, härliga flickor och picknick i det gröna. Jag tror det blir en bra kväll :D

 

-Tjippåhej!-

/Cilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback