Energipåfyllning

Den här helgen har verkligen varit helt underbar och jag har laddat batterierna inför veckan som kommer.

Fredagen bjöd på chalmersspex med Mr. på stadsteatern och promenad hem i den ljumma försommarkvällen. Lördag stod det ju som bekant valborg i kalendern, eller "fylleborg" som pappa kallar det :P Efter att ha varit hemma en liten stund och gett katterna mat och kärlek åkte jag tillbaka till emilsborg för grill och picknick i det gröna, barfota i gräset, en riktig sommardag var det! Sen packade vi väskan med mumsig ost, kex och en flaska rosé och tänkte att vi skulle var ute i god tid (en timma innan) för att få bra sittplatser till cortègen... yeah right, det var ganska fullt redan skulle man ju kunna säga. Det såg ut som många suttit där sen lunch och gottat sig i solen. Men en bit mur var ledig och vi fick riktigt bra platser trots allt :)
pappsen kom förbi en sväng också och tjuvade åt sig lite kex med ost, gottegris som han är ^^

På kvällen sen var det aningen antiklimax när jag upptäckte att jag glömt mitt leg hemma och utan det kommer man inte in på valborgskalaset... Så det var inte mycket att göra annat än att sätta sig på bussen, full av överförfriskade människor, åka hem och hämta det... men efter någon timme inne på kalaset blev det bättre och jag fick till och med träffat söta MLi som hade hittat dit! Long time no see.

Bakissöndag igår med frukost runt 14:30...lagom avancerat. Sen blev vi lite spontant inbjudna på fika i Alingsås och jag fick premiär-åka med Mr. på hans mc. Det var riktigt nice, om än lite kyligt om tårna efter ett tag eftersom jag inte har några riktigt varma skor... Men så värt! :D

Nu är det dock tillbaka till verkligheten som gäller. Plugga hos Annqa idag, ska bli nice :)


Mors!
/Cilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback