Fyndat

Finöhl på Ölrepubliken med Fummelfot igår var precis vad jag hade längtat efter. Det var flytande godis och vi babblade på medans drycken sakta dracks upp. Genidraget att köa varsin sorts öhl, dricka hälften och sedan byta glas med varann gjurde att två glas öhl blev fyra sorter. bästa idén på länge! Lite lagom fnittriga och småberusade (ja, vi är ganska alkoholkänsliga:P ) gick vi därifrån när de stängde, jag tog mig hem till Mr. och Fummelfot åkte hemhem till sitt. Idag ringde klockan alldeles för tidigt, hade dejt med Mami inbokad, kunde ju inte missa det! Så efter lite för lång frukost och en resa söderut mötte jag upp Mami i Kungsbacka och vi begav oss till Freeport för lite lördagsshopping i solskenet. På väg hem var jag galet nöjd, inte bara är det fruktansvärt mysigt att spendera lite tid med Mami, jag lyckades även hitta allt jag skulle ha OCH höll mig under budget! Nice! =)

Min gröna, glada löpartröja!



Med mig hem följde en ny sport-bh, en långärmad löpartröja att ha nu när kylan kryper fram och en ny favoritbh från Salming, för att vara så brutalt manlig så har han lyckats bra med bh-arna! :P
När vi var inne i Ittalas butik hittade jag en helt underbar kanna med muminmotiv, men efter avrådan från mamma "du haar ju redan massa kannor!" så lät jag den stå kvar på hyllan och vänta på bättre tider. Gissa vem som tjöt av förtjusning när vi kom hem och det visade sig att Mami hade en likadan kanna hemma som hon tänkte ge mig i julklapp, men gav den till mig nu istället, så jag inte skulle hinna köpa en egen. Happy kitten! :D
Fick även en söt liten plåtburk för mitt morgon-te som kommer förgylla mina mornar framöver.

Fiiina!

 

Nu blir det lite kaffe och så ska jag ta itu med rapportskrivandet igen. Har haft mitt roliga för denna helgen.

Lite tända ljus blir det nog också, man får mysa till det lit ei höstmörkret!

 

/Cilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback